2025 Een nieuw jaar, een nieuw begin!
Woordje van Jean-Pierre, onze voorzitter
Beste clubleden
Het bestuur en ikzelf wensen jullie en jullie familie een gezond en gelukkig 2025 met veel mooie uitstappen en prachtige wandelingen.
Het jaar 2024 was een heel druk jaar voor ons, omdat we het 40-jarige jubileum van onze club in de kijker wilden zetten bij de wandelaars. Op onze Aktivtochten waren er 1236 deelnemers, op de Grastocht 607 en op de Hooitocht 703. Op de Prutsketochten waren er 1814 deelnemers. Na al onze inzet vond ik dat te weinig, het hadden er wat meer mogen zijn. De Seven Summits-trail was voor ons allemaal een leerschool, maar ik mag jullie met trots zeggen dat we een heel goede beurt hebben gemaakt, met dank aan al onze medewerkers. De organisatie was al enkele weken op voorhand uitverkocht. Er waren enkele leden die opmerkten dat ze niet konden meewandelen, maar we hadden al in ons boekje Prutske Vertelt van het 3de kwartaal medegedeeld dat iedereen die meer dan 15 km kon wandelen zich op voorhand kon inschrijven. Ook in het nieuwe jaar zal iedereen die de Trail wil meewandelen zich tijdig moeten inschrijven.
Ik heb ook nieuws in verband met ons clubblad. De drukkosten lopen hoog op. We hebben al een tijdje ervaren dat onze inkomsten op de wandelingen verminderen. Zeker na de coronatijd hebben we nooit meer dezelfde opbrengst gehad zoals daarvoor. De alcoholcontroles doen daar ook geen goed aan. Daarom hebben we als bestuur eens de koppen bij elkaar gestoken en een belangrijke maar spijtige beslissing moeten nemen. Vanaf 2025 sturen we ons clubblad naar alle leden door per e-mail. Wie niet beschikt over e-mail moet dit meedelen aan Marleen. Voor deze mensen zullen we nog een (ingekort) boekje maken.
Er is nog nieuws vanuit het bestuur. Erik heeft ontslag genomen als lid van het bestuur om gezondheidsredenen. Onze club blijft maar groeien, voor sommige bestuursleden brengt dat meer spanning met zich mee en daarom begrijp ik Erik volledig. Erik blijft meewerken tijdens onze tochten aan de inschrijvingstafel. Bij deze wil ik Erik bedanken voor zijn inzet in het bestuur en daarbuiten.
We hebben met Luc Lamond een nieuw bestuurslid die Erik gaat vervangen. Luc is al jaren een trouwe medewerker op onze grote tochten. Erik gaat Luc nog een beetje helpen om hem al de knepen van het vak te leren.
Ook ik ga het volgend jaar een beetje kalmer aandoen, maar ik probeer toch mijn taak als voorzitter verder goed te doen.
Met Carlos De Coninck verwelkomen we nog een nieuw bestuurslid. Carlos gaat een deel van mijn taken overnemen. Hij gaat de zalen reserveren voor de tochten en zoeken naar nieuwe rustposten. Carlos zal ook een draaiboek maken van iedere tocht, zodat alles perfect zal georganiseerd worden. Ik zal Carlos daarbij helpen zolang het nodig is.
We zijn heel blij met onze nieuwe bestuursleden, ze zijn heel welkom in het bestuur. Zo is onze club voor de volgende jaren zeker van een goede werking.
In ons clubblad zijn de organisaties van het nieuwe jaar beschreven en ook op deze website kun je alles lezen.
Ik hoop jullie allen te mogen ontmoeten op onze Nieuwjaarswandeling van zondag 26 januari 2025 in Nokere.
De voorzitter
Woordje van Jean-Pierre, onze voorzitter
Beste clubleden
Het bestuur en ikzelf wensen jullie en jullie familie een gezond en gelukkig 2025 met veel mooie uitstappen en prachtige wandelingen.
Het jaar 2024 was een heel druk jaar voor ons, omdat we het 40-jarige jubileum van onze club in de kijker wilden zetten bij de wandelaars. Op onze Aktivtochten waren er 1236 deelnemers, op de Grastocht 607 en op de Hooitocht 703. Op de Prutsketochten waren er 1814 deelnemers. Na al onze inzet vond ik dat te weinig, het hadden er wat meer mogen zijn. De Seven Summits-trail was voor ons allemaal een leerschool, maar ik mag jullie met trots zeggen dat we een heel goede beurt hebben gemaakt, met dank aan al onze medewerkers. De organisatie was al enkele weken op voorhand uitverkocht. Er waren enkele leden die opmerkten dat ze niet konden meewandelen, maar we hadden al in ons boekje Prutske Vertelt van het 3de kwartaal medegedeeld dat iedereen die meer dan 15 km kon wandelen zich op voorhand kon inschrijven. Ook in het nieuwe jaar zal iedereen die de Trail wil meewandelen zich tijdig moeten inschrijven.
Ik heb ook nieuws in verband met ons clubblad. De drukkosten lopen hoog op. We hebben al een tijdje ervaren dat onze inkomsten op de wandelingen verminderen. Zeker na de coronatijd hebben we nooit meer dezelfde opbrengst gehad zoals daarvoor. De alcoholcontroles doen daar ook geen goed aan. Daarom hebben we als bestuur eens de koppen bij elkaar gestoken en een belangrijke maar spijtige beslissing moeten nemen. Vanaf 2025 sturen we ons clubblad naar alle leden door per e-mail. Wie niet beschikt over e-mail moet dit meedelen aan Marleen. Voor deze mensen zullen we nog een (ingekort) boekje maken.
Er is nog nieuws vanuit het bestuur. Erik heeft ontslag genomen als lid van het bestuur om gezondheidsredenen. Onze club blijft maar groeien, voor sommige bestuursleden brengt dat meer spanning met zich mee en daarom begrijp ik Erik volledig. Erik blijft meewerken tijdens onze tochten aan de inschrijvingstafel. Bij deze wil ik Erik bedanken voor zijn inzet in het bestuur en daarbuiten.
We hebben met Luc Lamond een nieuw bestuurslid die Erik gaat vervangen. Luc is al jaren een trouwe medewerker op onze grote tochten. Erik gaat Luc nog een beetje helpen om hem al de knepen van het vak te leren.
Ook ik ga het volgend jaar een beetje kalmer aandoen, maar ik probeer toch mijn taak als voorzitter verder goed te doen.
Met Carlos De Coninck verwelkomen we nog een nieuw bestuurslid. Carlos gaat een deel van mijn taken overnemen. Hij gaat de zalen reserveren voor de tochten en zoeken naar nieuwe rustposten. Carlos zal ook een draaiboek maken van iedere tocht, zodat alles perfect zal georganiseerd worden. Ik zal Carlos daarbij helpen zolang het nodig is.
We zijn heel blij met onze nieuwe bestuursleden, ze zijn heel welkom in het bestuur. Zo is onze club voor de volgende jaren zeker van een goede werking.
In ons clubblad zijn de organisaties van het nieuwe jaar beschreven en ook op deze website kun je alles lezen.
Ik hoop jullie allen te mogen ontmoeten op onze Nieuwjaarswandeling van zondag 26 januari 2025 in Nokere.
De voorzitter
Ons nieuwe magazijn
Ons oude magazijn op de Heirbaan in Vichte was totaal uitgeleefd. We kregen grote problemen om de netheid te bewaren en de vochtigheid buiten te houden. Daarom waren we al een tijdje op zoek naar een nieuwe geschikte locatie om onze spullen onder te brengen. Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij de bergingsruimtes die de gemeente verhuurt in het Gemeentepunt. Daar huren we nu twee beveiligde ruimtes, want onze club heeft meer bergingsruimte nodig dan je zou vermoeden. Denk maar aan clubkledij, bewijzeringsmateriaal en allerlei voorzieningen om 1 startpunt en minstens 3 rustposten te kunnen inrichten met keukengerei, eetgerei, serviezen, verwarmingstoestellen, enz.
Op 7 en 8 juli hebben wij dan de verhuis gedaan. Dat was een hele onderneming! Het bestuur is dan ook uitzonderlijk veel dank verschuldigd aan Carlos, Christine, Danny, Dominique, Frans, Ivan, Marc en Rik. De verhuis werd in goede banen geleid door onze materiaalmeester Johan. Bestuursleden Jean-Pierre, Jacques en Erik zorgden voor transport en het bijhalen van nieuwe benodigdheden voor het plaatsen van de rekken.
Ons oude magazijn op de Heirbaan in Vichte was totaal uitgeleefd. We kregen grote problemen om de netheid te bewaren en de vochtigheid buiten te houden. Daarom waren we al een tijdje op zoek naar een nieuwe geschikte locatie om onze spullen onder te brengen. Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij de bergingsruimtes die de gemeente verhuurt in het Gemeentepunt. Daar huren we nu twee beveiligde ruimtes, want onze club heeft meer bergingsruimte nodig dan je zou vermoeden. Denk maar aan clubkledij, bewijzeringsmateriaal en allerlei voorzieningen om 1 startpunt en minstens 3 rustposten te kunnen inrichten met keukengerei, eetgerei, serviezen, verwarmingstoestellen, enz.
Op 7 en 8 juli hebben wij dan de verhuis gedaan. Dat was een hele onderneming! Het bestuur is dan ook uitzonderlijk veel dank verschuldigd aan Carlos, Christine, Danny, Dominique, Frans, Ivan, Marc en Rik. De verhuis werd in goede banen geleid door onze materiaalmeester Johan. Bestuursleden Jean-Pierre, Jacques en Erik zorgden voor transport en het bijhalen van nieuwe benodigdheden voor het plaatsen van de rekken.
Inschrijfbewijzen voor de leden afgeschaft!
Om reden van "administratieve vereenvoudiging" werden vanaf 28 april 2024 de betaalbewijzen voor de leden officieel afgeschaft.
Wanneer een betaalbewijs nodig is, bijvoorbeeld voor het verkrijgen van een gadget of een gratis drankje onderweg, dan moeten de clubs zelf zorgen voor een oplossing.
Deze maatregel geldt niet voor de niet-leden die deelnemen aan een wandeling. Voor hen blijven de betaalbewijzen bestaan.
Wanneer een betaalbewijs nodig is, bijvoorbeeld voor het verkrijgen van een gadget of een gratis drankje onderweg, dan moeten de clubs zelf zorgen voor een oplossing.
Deze maatregel geldt niet voor de niet-leden die deelnemen aan een wandeling. Voor hen blijven de betaalbewijzen bestaan.
In 2025 verdwijnt de gedrukte Walking in Belgium
Het bestuur van Wandelsport Vlaanderen heeft beslist dat er vanaf 2025 geen gedrukte versie meer komt van de Walking in Belgium, de legendarische wandelkalender in boekvorm. De informatie die in het boek staat wordt te snel achterhaald door de vele wijzigingen.
Er kan vanaf 2025 enkel nog gewerkt worden met de online kalender op de website van Wandelsport Vlaanderen of met de Wandel.be app.
Vanzelfsprekend vind je op onze website en in "Prutske Vertelt", ons boekje voor de leden, de aankondigingen van onze eigen tochten. In het boekje staat steeds een bladzijde met 'aanbevolen tochten'.
Er kan vanaf 2025 enkel nog gewerkt worden met de online kalender op de website van Wandelsport Vlaanderen of met de Wandel.be app.
Vanzelfsprekend vind je op onze website en in "Prutske Vertelt", ons boekje voor de leden, de aankondigingen van onze eigen tochten. In het boekje staat steeds een bladzijde met 'aanbevolen tochten'.
- Hieronder vind je een knop met de link naar de online kalender.
- Je vindt er ook de uitleg voor de app die je op je smarphone kan zetten.
De app van Wandelsport Vlaanderen
De WANDEL.BE-app is beschikbaar op Google Play en App Store. Hieronder staan een banner en een QR-code waarmee je rechtstreeks de app kunt downloaden op jouw smartphone.
Welke functionaliteiten vind je zoal op deze app:
De WANDEL.BE-app is beschikbaar op Google Play en App Store. Hieronder staan een banner en een QR-code waarmee je rechtstreeks de app kunt downloaden op jouw smartphone.
Welke functionaliteiten vind je zoal op deze app:
- De wandelkalender (met de meest recente informatie)
- Mogelijkheid om je lidkaart en deze van je partner, kinderen of vaste wandelvrienden in te voeren. Zo kom je snel en probleemloos voorbij de inschrijfbalie!
- Nog veel andere zaken, neem een kijkje!
Nieuws in verband met de busreizen
- De opstapplaats van de busreizen bevindt zich voortaan op de parking van het gemeentepunt ESCOLYS, Heirbaan 43, 8730 Anzegem. De bus kan er gemakkelijk oprijden, er is voldoende parking en jouw auto kan er zonder problemen de hele dag blijven staan.
- Wegens de gestegen brandstofprijzen en de geïndexeerde uurlonen van de buschauffeurs, zijn de prijzen voor de bussen flink omhooggegaan. Daarom hanteren we in de toekomst een flexible prijs, afhankelijk van de afstand naar het startpunt van de wandeling.
Groene puntenbladen en spaarkaarten 2025
Wie als lid ingeschreven is, ontvangt zowiezo een nieuw groen puntenblad. Aan de balie van onze eigen tochten kan je steeds een extra blad (of bladen) krijgen. Per punt ontvang je € 0,20 die je kan gebruiken voor de aankoop van clubkledij en voor het inschrijfgeld van de busreizen.
Vanaf de Aktivtocht (eind februari) kunnen alle wandelaars een spaarkaart van onze club bekomen. Wie in de loop van het jaar 4 van de 5 tochten meewandelt, heeft recht op een geschenk. Vorig jaar was dit een kwaliteitsvolle handdoek.
Wie als lid ingeschreven is, ontvangt zowiezo een nieuw groen puntenblad. Aan de balie van onze eigen tochten kan je steeds een extra blad (of bladen) krijgen. Per punt ontvang je € 0,20 die je kan gebruiken voor de aankoop van clubkledij en voor het inschrijfgeld van de busreizen.
Vanaf de Aktivtocht (eind februari) kunnen alle wandelaars een spaarkaart van onze club bekomen. Wie in de loop van het jaar 4 van de 5 tochten meewandelt, heeft recht op een geschenk. Vorig jaar was dit een kwaliteitsvolle handdoek.
Clubkledij
Bij de Ledenhernieuwing kan je clubkledij aanschaffen. Bij die gelegenheid kun je de kledij passen, zodat je een goede keuze kunt maken.
Ook via de rubriek "winkel" op deze website kan je clubkledij bestellen.
Je kan eveneens bellen naar onze voorzitter Jean-Pierre, 0474 574 301.
Je kunt natuurlijk ook een bestelling plaatsen aan de balie tijdens één van onze organisaties.
Bij de Ledenhernieuwing kan je clubkledij aanschaffen. Bij die gelegenheid kun je de kledij passen, zodat je een goede keuze kunt maken.
Ook via de rubriek "winkel" op deze website kan je clubkledij bestellen.
Je kan eveneens bellen naar onze voorzitter Jean-Pierre, 0474 574 301.
Je kunt natuurlijk ook een bestelling plaatsen aan de balie tijdens één van onze organisaties.
Leie-Scheldetrofee
Onder de rubriek "Leie-Scheldetrofee" op deze website vind je de beschikbare informatie terug van de tochten die georganiseerd worden in dit samenwerkingsverband.
Onder de rubriek "Leie-Scheldetrofee" op deze website vind je de beschikbare informatie terug van de tochten die georganiseerd worden in dit samenwerkingsverband.